امریکا قرعه کشی سالانۀ گرین کارت برای سال ۲۰۲۰ را آغاز کرد

ایالات متحده اعلام کرده است که برنامه مهاجرت به امریکا را از طریق قرعه کشیراه اندازی کرده است.

وزارت خارجۀ ایالات متحده گفته است که مجموعاً ۵۰ هزار ویزه از طریق لاتری به شهروندان کشور های مختلف جهان برای سال ۲۰۲۰ داده خواهد شد.

براساس قوانین ایالات متحده، هر سال وزارت خارجۀ این کشور برنامه لاتری گرین کارت را انجام می دهد. براساس این برنامه، ویزۀ اقامت دایمی برای شهروندان کشورهایی فراهم می شود که میزان کمتر مهاجرت به ایالات متحده امریکا دارند.

ثبت نام برای اقامت دایمی از طریق قرعه کشی روز سه شنبه آغاز شد و به تاریخ ششم نوامبر ثبت نام به پایان می رسد. هیچ یک از کشور های جهان، بیش از هفت در صد ویزۀ بر اساس قرعه کشی را به دست نخواهد آورد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده فهرست کشور هایی را نیز نشر کرده است که شهروندان آن واجد شرایط درخواست به گرین کارت از طریق قرعه کشی می شوند. در این فهرست افغانستان نیز از جمله کشور های قلمداد شده است که شهروندان آن واجد شرایط درخواست ویزۀ گرین کارت از طریق قرعه کشی می باشند.

برنامه گرین کارت ایالات متحده از طریق قرعه کشی ۳۰ سال قبل آغاز شد تا تنوع مهاجرین به امریکا، افزایش یابد. افرادیکه می خواهند در این قرعه کشی اشتراک کنند، حد اقل باید سند فراغت صنف ۱۲ و کم از کم دو سال سابقۀ کاری داشته باشند. رهمنای و طریقۀ اشتراک در لاتری گرین کارت را ویب سایت وزارت خارجۀ ایالات متحده می تواند دسترسی پیدا کنید.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اکتوبر ۲۰۱۷ پس از آن خواهان لغو برنامۀ گرین کارت از طریق قرعه کشی شد که مرد ازبیکستانی که از طریق قرعه کشی به امریکا مهاجرت کرده بود، هشت نفر را در شهر نیویارک کشت. رئیس جمهور ترمپ از کانگرس ایالات متحده خواست تا به عوض برنامۀ مهاجرت از طریق قرعه کشی، برنامۀ مهاجرت به امریکا را بر اساس سیستم “لیاقت” جایگزین کند.

با وجود تقاضای رئیس جمهور ترمپ، کانگرس ایالات متحده به ادامۀ برنامۀ گرین کارت از طریق لاتری رای داد.

VOA Persian

نظرات

مطالب مرتبط

درمان زود انزالی و سستی کمر در مردان

این معجون جز یکی از مقوی ترین و بهترین داروهای گیاهی می باشد که اثرات …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue Reading