نتایج امتحان کانکور عمومی و متفرقه سال ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷ اعلان شد

پوهنمل دکتور نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی، امتحان کانکور عمومی و متفرقه امسال را یکی از شفاف ترین کانکور های تاریخ تحصیلات عالی کشور خواند و بر تعهد و صداقت کاری در سایر بخش ها و برنامه های کاری در این وزارت تاکید ورزید.

وی گفت شفافیت در فرایند کانکور باعث اعتماد مردم، دولت و تمامی گروه های اجتماعی نسبت به کار کرد های این وزارت گردیده و این حسن اعتماد باعث شده است که مسوولیت برگزاری امتحانات بست های خدمات ملکی، معلمان ، اکادمی نظامی، اکادمی پولیس و امتحانات تخصصی را به عهده این وزارت بیاندازند.

دکتور نجیب الله خواجه عمری هم چنان تاکید ورزید که با اتکا به تغییراتی که در شیوه های اجراآتی، التکرونیکی سازی برخی از قدمه های پروسه کانکور و اصلاحات متعدد دیگر صورت گرفته است از بروز تقلب جلوگیری به عمل آمده و افرادی که در صدد تقلب بوده اند در موارد متعدد شناسایی و از طریق نیروهای امنیت ملی به پنجه قانون سپرده شده اند.

وی افزود وزارت تحصیلات عالی با رویکرد تبعیض مثبت نسبت به قشر اناث به تعداد ۲۲ کد برای طبقه اناث به شکل جداگانه در نظر گرفته بود که باعث افزایش حضور دختران در کانکور امسال گردیده است.

دکتور خواجه عمری آمار اشتراک کنندگان در امتحان عمومی و متفرقه کانکور امسال را یک صد وپنجاه و هشت هزار و پنجصد و هشتاد و نُه تن خواند که از این میان شصت هزار و پنجاه و یک تن در نهاد های تحصیلات عالی دولتی؛ دوازده هزار و چهارصد و نود و هشت تن در موسسات نیمه عالی دولتی و به تعداد شصت و شش هزار و هشت صد و سه تن به حیث واجدان شرایط شمولیت در موسسات تحصیلات عالی خصوصی و موسسات تحصیلات نیمه دولتی شناخته شده اند.

دکتور نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی در حالی که پوهنمل عبدالتواب بارکرزی معین علمی وزارت تحصیلات عالی، دکتور احمد سیر مهجور معین مالی و اداری، پوهنوال عبدالقدیر خموش رییس عمومی ریاست امتحانات کانکور، رووسای ادارات مرکزی و رسانه های همگانی نیز حضور داشتند از پنجم نمره عمومی تا اول نمره کانکور را اعلان کرد و و عده سپرد که در نخستین بورسیه های که از خارج در اختیار وزارت تحصیلات عالی قرار گیرد آنان را معرفی خواهد کرد.

وزیر تحصیلات عالی به ترتیب از اول تا پنجم نمره کانکور را با این مشخصات اعلان کرد:

تهمینه بنت عبدالصبور فارغ نسوان افغان ترک کابل ۳۵۳٫۴۴۶ اول نمره
محمد عمادالدین ولد عبدالقاهر فارغ مکتب انقلاب اسلامی هرات ۳۴۸٫۲۶۹ دوم نمره
مختار ولد خادم از ولایت بامیان ۳۴۸٫۲ سوم نمره
محمد هادی ولد دوست محمد از ولایت هرات ۳۴۸٫۱۸۵ چهارم نمره
محمد صفدر ولد محمد نعیم از ولایت بامیان ۳۴۶٫۶۸۲ نمره پنجم نمره

برای مشاهده نتایج کانکور بروی لینک زیر کلیک کنید!
https://www.sayahonline.com/kankor/daily-results.html

نظرات

مطالب مرتبط

پلان برگزاری دور اول امتحان کانکور سال ۱۳۹۹

شماره ولایت محل بایومتریک تاریخ بایومتریک محل امتحان تاریخ امتحان ۱ کندهار دانشگاه کندهار ۲۵ …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading