اولین دور امتحان کانکور سال ۱۳۹۴ – ۱۳۹۵ ولایت کابل اخذ شد

دور نخست امتحانات کانکور فارغان لیسه های شهر و ولسوالی های ولایت کابل در دانشگاه های کابل، پولی تخنیک کابل و دانشگاه تعلیم و تربیه شهید استاد ربانی امروز اخذ گردید.

پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی در حالیکه تعدادی از روسا و استادان دانشگاه های مرکز نیز حاضر بودند، با دعای خیر و پیشرفت برای ملت افغانستان، مهر و لاک صندوق سوالات را باز و از استادان ممتحن خواست تا از جریان امتحانات مراقبت جدی نمایند.

موصوف همچنان در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که در دور اول امتحان کانکور حوزه ولایت کابل ۸ هزار و ۷۶۴ تن به شمول ۳ هزار و ۶۰۷ تن دختر شرکت نموده اند و قرار است حدود ۴۵ هزار تن در پنج دوره در حوزه کابل شامل امتحان شوند. وی علاوه کرد که پروسه کانکور که در ماه عقرب سال جاری آغاز گردید برعلاوه کابل در ۳۷ حوزه و ۳۳ ولایت موفقانه به پایان رسیده است.

به گفته وی به استثنای کابل تا کنون جمعآ از ۱۵۵ هزار و ۶۲۵ تن امتحان اخذ گردیده است .

پوهنوال مومند گفت که در امتحانات امسال کانکور در بخش سوالات نیز تجدید نظر صورت گرفته و سوالاتی که دارای مشکلات بود از بانک سوالات حذف شده است. همچنان جهت تامین شفافیت در پروسه کانکور با کمک سفارت ایالات متحده امریکا ماشین آلات جدید خریداری و با استفاده از آن برای هر داوطلب سوالات جداگانه چاپ گردید.

وزیر تحصیلات عالی اظهار داشت که در اثر سعی و تلاش موفقانه این وزارت، حمایت مقام ریاست جمهوری و همکاری مسوولان ارگانهای مسوول در ولایات،‌ نه تنها پروسه اخذ امتحانات تا کنون با مشکل جدی روبرو نشده بلکه اصل شفافیت و عدالت به صورت همه جانبه و موفقانه رعایت گردیده است.

پوهنوال مومند افزود که ظرفیت جذب در پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی با در نظر داشت ظرفیت موجود ۵۸ هزار و ۲۱۰ تن و در موسسات تحصیلی نیمه عالی حدود ۶۰ هزار تن می باشد.

پوهنوال دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی گفت که از جمله داوطلبان بی نتیجه که دارای نمرات بالا باشند به اساس تفاهم میان وزارت تحصیلات عالی و موسسات تحصیلات عالی خصوصی با تخفیف های مختلف به آن نهاد ها معرفی خواهند شد.

نظرات

مطالب مرتبط

پلان برگزاری دور اول امتحان کانکور سال ۱۳۹۹

شماره ولایت محل بایومتریک تاریخ بایومتریک محل امتحان تاریخ امتحان ۱ کندهار دانشگاه کندهار ۲۵ …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading