کشف روش تازه‌ برای ترک مواد مخدر توسط دانشمندان روسی

آزمایشگاه موسسه‌ی فزیولوژیکی ترکیبات فعال اکادمی علوم روسیه مالیکولی را کشف کرده است که توسط آن می‌توان معتادان مواد مخدر را معالجه کرد.

ویبسایت اسپوتنیک به نقل از مارینا میاخکو، رییس این آزمایشگاه نوشته است: “دواهایی که ما برای درمان معتادان ساخته‌ایم ضرر جانبی ندارد و کمک می‌کند که معتادان دست از استفاده مواد مخدر بکشند و دیگر تمایلی به استفاده‌ی مواد مخدر نداشته باشند”.

خانم مارینا افزوده است: “دواهایی که در حال حاضر معتادان را با آن درمان می کنند موثریت بسیار کم دارد و تنها ۱۰ تا ۳۰ درصد از معتادان با آن درمان می‌‌شوند و دیگر اینکه این دواها عارضه‌های جانبی بسیاری دارد”.

این مالیکول به گونه‌ای است که هنگام وارد شدن در جریان خون معتاد، بدن آغاز به تولید انتی بادی و از نفوذ مواد مخدر به مغز جلوگیری می‌کند؛ این حالت سبب می‌شود که شخص از مواد مخدر لذت نمی‌برد و در نهایت از استفاده‌ی آن دست بکشد.

قرار است دانشمندان روسیه امسال این دوا را روی حیوانات آزمایش کنند و در صورتی که نتیجه‌ی مطلوب را به دست آوردند از آن به عنوان دوای اصلی ترک اعتیاد مواد مخدر استفاده کنند.

آزمایشگاه اکادمی علوم روسیه گفته است که این دوا برای معتادانی استفاده می‌شود که به هیرویین، مورفین و دزومورفین وابستگی دارند.

گفته شده است که دوره‌ی درمان توسط این دوا به طور متوسط از یک سال تا دو سال طول می‌کشد.

دانشمندان روسی در نظر دارند که این دوا سال ۲۰۲۳ میلادی اساس نخستین درمان معتادان مواد مخدر باشد.

نظرات

مطالب مرتبط

کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی؛ چطور بدانم به کدام مبتلا شده ام؟

ریزش آب بینی، سرفه، گلودردی و تب علایم مشابه در بیماری های مختلفی اند که …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading