عفونت ادراری چیست و چگونه درمان می‌شود؟

در جوامع سنتی مانند افغانستان، بیشتر شهروندان به دلیل آگاه نبودن از مزایا و خطرات برخی مسایل نمی‌توانند بدن خود را در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها مقاوم نگهدارند.

در این گزارش به عوامل به وجود آمدن عفونت ادراری و روش‌های پیش‌گیری و درمانی آن مطالبی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار داده‌ایم.

عفونت ادراری یا Urinary tract infectionنوعی عفونت باکتریایی است که در بخشی از دستگاه ادراری انسان‌ها تاثیر می‌گذارد.

و زمانی که عفونت دستگاه تحتانی ادراری را مورد تاثیر قرار می‌دهد، سیست ساده یا (عفونت مثانه) برای افراد دست می‌دهد و هنگامی که بر دستگاه ادراری فوقانی تاثیر می‌گذارد به آن پیلونفریت یا (عفونت گرده) گفته می‌شود.

این بیماری را می‌توان بدون استفاده از دوا و مراجعه به داکتر تداوی کرد؛ اما باید در مورد تداوی و عوامل ابتلا به آن آگاهی لازم داشته باشیم.

نوشیدن زیاد آب و چای کم‌رنگ یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درمان این بیماری است و این کار مناطق آلوده را به طور کامل شستشو داده و سبب از بین رفتن آلودگی می‌شود.

در همین حال آناناس میوه‌یی است که به نقل از مجله‌ی جم آنلاین، پُر از آنزیم بروملان است و خاصیت ضد میکروبی دارد و استفاده از این میوه برای جلوگیری از عفونت مجرای ادراری انسان‌ها بسیار مفید دانسته شده است.

ویتامین “ث” برای عملکرد گرده‌ها خوب است، گرده تصفیه کننده‌ی مواد معدنی و مایع در بدن دانسته شده و بنابر مصرف منظم این ویتامین می‌توان از تیزابی و میکروبی شدن مجرای ادراری جلوگیری کرد.

ماست و لبنیات نیز به دلیل داشتن باکتریاهای مفید، در بهبود عفونت‌های ادراری خوب است و افراد تلاش کنند تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، پیوسته در وعده‌های غذایی خود لبنیات را بر سر دسترخان حاضر کنند.

۱TVNews.af

نظرات

مطالب مرتبط

کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی؛ چطور بدانم به کدام مبتلا شده ام؟

ریزش آب بینی، سرفه، گلودردی و تب علایم مشابه در بیماری های مختلفی اند که …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue Reading