روش تازه‌ای‌ برای جلوگیری از ابتلا به ‘ریزش’ کشف شد

پژوهش‌ تازه‌ ثابت کرده است که ویتامین دی می‌تواند خطر ابتلا به ریزش، آنفوانزا و سایر عفونت‌های جدی تنفسی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، تحقیق تازه‌ی یک مجله‌ی طبی بریتانیا این اطلاع‌ها را از حدود یازده هزار مریض در ۱۴ کشور جمع‌آوری کرده است. نتیجه‌ی این پژوهش نشان داد که مصرف روزانه‌ی تابلیت ویتامین دی تا دوازده درصد باعث کاهش عفونت‌ها می‌شود.

پوست انسان این ویتامین را هنگامی که در معرض تابش آفتاب باشیم، می‌سازد و به همین دلیل در بسیاری از کشورها در ماه‌های زمستان، میزان آن در بدن کم می‌شود.

نتیجه‌ی این پژوهش بسیاری از کشورها را تشویق می‌کند که از طرح امریکا و فنلاند که در آنها ویتامین دی به غذاهایی همچون نان اضافه می‌شود، پیروی کنند.

به گفته‌ی پژوهشگران این تحقیق، مصرف ویتامین دی می‌تواند سالانه از ریزش و ابتلا به آنفلوانزای بیش از سه میلیون نفر در بریتانیا جلوگیری کند.

ویتامین آفتاب برای سلامت استخوان‌های انسان ضروری است و در سیستم امنیتی بدن نیز نقش دارد. سیستم امنیتی بدن از ویتامین دی برای ساخت سلاح ضد میکروب که به جنگ میکروب‌ها می‌رود، استفاده می‌کند.

نهاد “بهداشت عمومی در بریتانیا” معلومات مربوط به عفونت‌ها را در این تحقیق، قطعی نمی‌داند، اما همزمان مصرف ویتامین دی را توصیه می‌کند.

به گفته این نهاد، ویتامین دی را باید برای داشتن استخوان‌های سالم‌تر و سلامت عضله‌ها مصرف کرد.

نتیجه‌ی این تحقیق بیشتر به کشورهایی توصیه شده است که در معرض کمبود نور آفتاب قرار دارد و مردم آنها نمی‌توانند به گونه‌ی لازم از آن مستفید شوند.

در افغانستان می‌توان به طور کافی از نور آفتاب به هدف تولید ویتامین دی در بدن، استفاده کرد، اما بعضی وقت‌ها در زمستان‌های سرد نمی‌توان از نور آفتاب استفاده کرد، پس بهتر است خوراکی‌هایی که دارای ویتامین دی است استفاده شود و نیز اگر قصد گرفتن تابلیت‌های ویتامین را داشته باشید، پس باید پیش از آن با داکتر متخصص مشورت شود.

نظرات

مطالب مرتبط

کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی؛ چطور بدانم به کدام مبتلا شده ام؟

ریزش آب بینی، سرفه، گلودردی و تب علایم مشابه در بیماری های مختلفی اند که …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue Reading