والدین حریم شخصی کودکان را در فضای مجازی رعایت نمی‌کنند

پژوهش تازه‌یی که دردو دانشگاه میشیگان و واشنگتن انجام شده نشان می‌‍دهد که کودکان به عملکرد والدین‌شان مبنی بر انتشار ویدیو و عکس‌های آنان در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهند.

در این پژوهش آمده است که کودکان از این عمل راضی نیستند و از والدین شان می‌خواهند که حریم شخصی آنان را رعایت کنند.

بسیاری از والدین قوانین سخت‌گیرانه‌یی برای استفاده‌ کودکان از اینترنت وضع می‌کنند.

گفته شده که خانواده‌ها قیودات وضع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که کودکان شان از انترنت استفاده کند یا عضویت شبکه‌های اجتماعی را داشته باشند.

برای همه پذیرفته شده است که والدین محدودیت‌هایی را برای استفاده‌ کودکان‌شان از اینترنت و حضور در فضای آنلاین تعیین کنند.

اما کمتر کسی به سویه‌ دیگر ماجرا و “حق کودکان” برای تعیین محدودیتی برای والدین‌شان فکر می‌کند.

نتیجه‌ بررسی تازه‌یی که کار مشترک دو دانشگاه میشیگان و واشنگتن است، نشان می‌دهد که کودکان بسیاری از این‌که والدین‌شان مدام عکس و فلمی از آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد یا درباره‌‌شان در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد، اصلا راضی نیستند.

به گزارش “نیویورک‌تایمز” نتیجه‌ این تحقیق نشان داد که بسیاری از کودکان از چیزهایی که پدر و مادرها درباره‌ آن‌ها می‌نویسند یا عکس‌هایی که می‌گیرند “احساس شرمندگی” می‌کنند و عصبانی و کلافه‌اند که برای انتشار این تصاویر و نوشته‌ها، از آن‌ها اصلا اجازه نمی‌گیرند.

گروه تحقیق، این کودکان را از سال ۲۰۰۴انتخاب و بررسی کرد.

این کودکان حالا نوجوان‌اند و بیشتر آن‌ها از این‌که در این سال‌ها والدین‌شان بارها عکس و فلم آن‌ها را بدون اجازه با دیگران به اشتراک گذاشتند، ناراضی‌اند.

پژوهشگران این گزارش می‌گویند که بیشتر کودکانی که بزرگتر می‌شوند، از رویه‌های پدران و مادران خود ناراضی هستند و حتا این نارضایتی جدی‌تر نیز می‌شود.

گفته شده که کودکان دوست دارند خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی را نشر کنند یا نکنند.

تحقیق مشترک این دو دانشگاه یک نتیجه‌ مهم دیگر هم داشت. بیشتر کودکان ترجیح می‌‌دهند و دلشان می‌خواهد که سر والدین‌شان کمتر در تلیفون همراه و لپ‌تاپ باشد و وقت بیشتری با آن‌ها صرف کنند.

آن‌ها ترجیح می‌دهند پدر و مادرها بیشتر از این‌که به آن‌ها پیام انترنتی و تلیفونی بفرستند، رو در رو مکالمه کنند.

نظرات

مطالب مرتبط

درمان زود انزالی و سستی کمر در مردان

این معجون جز یکی از مقوی ترین و بهترین داروهای گیاهی می باشد که اثرات …

Discover more from سیاح‌آنلاین

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading